Language
Català
Español (España)
Register
Login
Open Menu
Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Current
Archives
Announcements
Forthcoming
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Indexing
Congresses
Blind review
DR and HE Indicators
ID indicators
Intereses de revisión
Privacy Statement
Contact
Send your article
Register
Search
Search
Home
/
Archives
/
Vol. 29 No. 1 (2011)
Vol. 29 No. 1 (2011)
Table of Contents
Didactic Investigations
How do practising teachers and teachers in training value activities aimed at studying sexual reproduction in compulsory education in Spain?
Susana García Barros
PDF (ES)
Students' ways of performing in the laboratory to support claims and action proposals
Carlos Reigosa, Mª Pilar Jiménez Aleixandre
PDF (ES)
An assessment of the main models used in Science Education based on the analogy «the pupil as a scientist»
Nicolás Marín, Fidel Antonio Cárdenas Salgado
PDF (ES)
Concept maps with Cmap Tools in college teaching of environmental education. Case study in the UNED
Mª Ángeles Murga-Menoyo, Mª José Bautista-Cerro, María Novo
PDF (ES)
What do the pupils and teachers of a Secondary Education center think of and say about water, energy and waste management?
Mercedes Jaen, E. Palop Navarro
PDF (ES)
An Approach to Design Research through Teaching Experiments
Marta Molina González, Encarnación Castro Martínez, Jose Luis Molina González, Enrique Castro Martínez
PDF (ES)
Semiconductor Physics in basic Electronics teaching: First steps of a didactic transposition process
Antonio García Carmona, Ana M. Criado
PDF (ES)
Mathematization platform in a GeoGebra environment within a didactic approach «from bottom to top»
Joaquim Costa Llobet
PDF (ES)
History and Epistemology
Using a historical controversy in a learning context: the case of a «didactic engineering» elaborated from Galileo’s «Dialogue Concerning The Two Chief World Systems»
Cécile de Hosson
PDF (ES)
Didactic Innovations
Design, foundations and validation of a collaborative virtual programme in Environmental Education
Francisco Javier Perales Palacios, Fernando Ojeda Barceló, José Gutiérrez Pérez
PDF (ES)
Didactic Thesis
Límite finito de una sucesión: fenómenos que organiza
Francisco Javier Claros
PDF (ES)
Conciencia Ambiental y Formación de Maestras y Maestros
María del Carmen Acebal Expósito
PDF (ES)
Enseñanza de límite y continuidad en la Universidad: estudio de organizaciones matemáticas y didácticas
Ana Rosa Corica
PDF (ES)
Hacia la construcción de una ecología representacional: aproximación al aprendizaje como argumentación desde la perspectiva de Stephen Toulmin
Berta Lucila Henao Sierra
PDF (ES)
Progresiones de aprendizaje en el área del enlace químico. Análisis de coherencia entre capacidades de los estudiantes y las representaciones usadas en los libros de texto.
Liliana Matus
PDF (ES)
Expectativas de aprendizaje y planificación curricular en un programa de formación inicial de profesores de matemáticas de secundaria
José Luis Lupiañez Gómez
PDF (ES)
El agua subterránea: estudio de esquemas de cocnocimiento en universitario y estrategias didácticas para su aprendizaje significativo en estudiantes de secundaria
Gracia Fernández Ferrer
PDF (ES)
Aprendizaje y enseñanza de astronomía diurna en Primaria.
Manuel Navarro Pastor
PDF (ES)
Propuestas de formación inicial de profesores de matemática: un estudio de proyectos político-pedagógicos de cursos en el estado de Paraná.
Jeferson Gomes Moriel Junior Jeferson
PDF (ES)
editor
Publishers
indexada
Indexing
Full list >>
Current Issue
Information
For Readers
For Authors
For Librarians