Language
Català
Español (España)
Register
Login
Open Menu
Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Current
Archives
Announcements
Forthcoming
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Indexing
Congresses
Blind review
DR and HE Indicators
ID indicators
Intereses de revisión
Privacy Statement
Contact
Send your article
Register
Search
Search
Home
/
Archives
/
Vol. 31 No. 2 (2013)
Vol. 31 No. 2 (2013)
Table of Contents
Editorial
¡Cómo hemos cambiado!
PDF (ES)
Didactic Investigations
Development of explanatory models of students about chemical change through a methodological approach with analogies
María del Mar Aragón Méndez, José María Oliva-Martínez, Antonio Navarrete Salvador
PDF (ES)
Teaching 10th grade physics, through the reading of Don Quixote. Newton’s laws and the adventure of the windmills
Antonio Joaquin Franco Mariscal
PDF (ES)
Science, learning and teaching conception analysis from Colombian college teachers. Results comparison against Chilean and Spanish teachers
John Jairo Briceño Martínez, Alícia Benarroch, Nicolás Marín
PDF (ES)
Understanding of sampling distribution through didactic configurations and its implication in statistical inference
Hugo Alejandro Alvarado Martínez, Maritza Galindo, Lidia Retamal
PDF (ES)
Causes and consequences of mathematics anxiety. A structural equation mode
Andrés Palacios Picos, Santiago Hidalgo Alonso, Ana Maroto Saez, Tomás Ortega del Rincón
PDF (ES)
Convergent succession and Cauchy’s succession: mathematical equivalence and phenomenological equivalence
Francisco Javier Claros, María Teresa Sánchez Compaña, Moisés Coriat Benarroch
PDF (ES)
Science textbooks as research objects: a bibliographic review
Maricel Occelli, Nora Valeiras
PDF (ES)
The problem of production and consumption of energy: ¿how is it treated in secondary education textbooks?
Carolina Martin Gámez, Teresa Prieto Ruz, Mª Angeles Jiménez López
PDF (ES)
Analysis of the learning activities included in natural sciences textbooks for primary education in Mexico
Dulce María López-Valentín, María Teresa Guerra-Ramos
PDF (ES)
Incidence of the terminology used in the application of the Band Theory in the presence of a misconception referred to the electrical conductivity of metals. Study in two chemistry introductory courses at the university
Oscar Héctor Pliego, Cristina Susana Rodríguez, Stella Maris Juárez, Liliana Contini
PDF (ES)
Understand the communication to teach better. Educational actions supported in psycholinguistics
Sebastián Mónaco
PDF (ES)
History and Epistemology
Scientific instruments in physics cabinets: classification and comparative study
Manuel Fernández González, Jesús Sánchez Tallón
PDF (ES)
Didactic Innovations
Implementing ICT in inorganic chemistry classes
Ana Cristina Barreto Leite, Marco Antonio Barreto Leite
PDF (ES)
Letters to Enseñanza de las Ciencias
Revistas científicas y fraudes
María Pilar Jiménez Aleixandre
PDF (ES)
Didactic Thesis
Diseño, aplicación y evaluación de una propuesta didáctica para trabajar la enseñanza de los circuitos eléctricos en tercer ciclo de Educación Primaria
Javier Rodríguez Moreno
PDF (ES)
El desempeño de las competencias de uso de pruebas y modelización en un problema de gestión de recursos marinos
Beatriz Bravo Torija
PDF (ES)
Concepciones sobre Educación Ambiental y Desarrollo Profesional del profesorado de ciencias experimentales en formación
Diego Cardona Restrepo
PDF (ES)
Implicaciones curriculares y didácticas en la enseñanza de las ciencias de las concepciones sobre la ciencia y la metodología en alumnado de Magisterio: el trabajo por proyectos.
Azucena Arias Correa
PDF (ES)
Caracterización y evolución de los modelos de enseñanza de la argumentación en clase de ciencias en la educación primaria.
Francisco Javier Ruiz Ortega
PDF (ES)
Aportaciones de la enseñanza con analogías al desarrollo del pensamiento modelizador de los alumnos acerca del cambio químico
María del Mar Aragón Méndez
PDF (ES)
Teoría, estructura y modelos atómicos en los libros de texto de química de educación secundaria. Análisis desde la sociología de la ciencia e implicaciones didácticas
Diana María Farías
PDF (ES)
Credits
Créditos
PDF (ES)
editor
Publishers
indexada
Indexing
Full list >>
Current Issue
Information
For Readers
For Authors
For Librarians