Experimentació amb tecnologia ExAC des d'una orientació de l'ensenyament com a investigació

Autores/as

  • Vicent Soler Selva
  • Albert Gras Martí

Resumen

Es proposa la integració d’experiments quantitatius en les classes de física o de química mitjançant l’experimentació assistida per calculadora gràfica (ExAC). Aquesta integració reforça el procés d’ensenyament-aprenentatge i encaixa amb l’orientació de l’ense­nyament com a investigació dirigida. S’insisteix en la conveniència de no separar allò que tradicionalment s’ha anomenat treball pràctic de la teoria i problemes, és a dir, d’harmonitzar en comptes d’atomitzar. Aquesta harmonització s’afavoreix orientant l’experimentació cap a dissenys senzills que permeten centrar l’atenció en l’ús d’idees més que no pas en el muntatge d’aparells complexos. S’hi donen alguns exemples concrets d’actuació en l’aula.

Palabras clave

Calculadora gràfica programable, ensenyament secundari, treballs pràctics

Publicado

2003-01-12

Descargas

Los datos de descargas todavía no están disponibles.