Experimentació amb tecnologia ExAC des d'una orientació de l'ensenyament com a investigació
Resum
Es proposa la integració d’experiments quantitatius en les classes de física o de química mitjançant l’experimentació assistida per calculadora gràfica (ExAC). Aquesta integració reforça el procés d’ensenyament-aprenentatge i encaixa amb l’orientació de l’ensenyament com a investigació dirigida. S’insisteix en la conveniència de no separar allò que tradicionalment s’ha anomenat treball pràctic de la teoria i problemes, és a dir, d’harmonitzar en comptes d’atomitzar. Aquesta harmonització s’afavoreix orientant l’experimentació cap a dissenys senzills que permeten centrar l’atenció en l’ús d’idees més que no pas en el muntatge d’aparells complexos. S’hi donen alguns exemples concrets d’actuació en l’aula.
Paraules clau
Calculadora gràfica programable, ensenyament secundari, treballs pràcticsPublicades
Descàrregues
Drets d'autor (c) 2003 Vicent Soler Selva, Albert Gras Martí
Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement 4.0.