Experimentació amb tecnologia ExAC des d'una orientació de l'ensenyament com a investigació

Autors/ores

  • Vicent Soler Selva
  • Albert Gras Martí

Resum

Es proposa la integració d’experiments quantitatius en les classes de física o de química mitjançant l’experimentació assistida per calculadora gràfica (ExAC). Aquesta integració reforça el procés d’ensenyament-aprenentatge i encaixa amb l’orientació de l’ense­nyament com a investigació dirigida. S’insisteix en la conveniència de no separar allò que tradicionalment s’ha anomenat treball pràctic de la teoria i problemes, és a dir, d’harmonitzar en comptes d’atomitzar. Aquesta harmonització s’afavoreix orientant l’experimentació cap a dissenys senzills que permeten centrar l’atenció en l’ús d’idees més que no pas en el muntatge d’aparells complexos. S’hi donen alguns exemples concrets d’actuació en l’aula.

Paraules clau

Calculadora gràfica programable, ensenyament secundari, treballs pràctics

Publicades

2003-01-12

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.