Assess in order to transform: University teaching assessment through the lens of Sustainability

Authors

  • Pilar Aznar-Minguet Universidad de Valencia
  • M.Angeles Ull Universidad de Valencia
  • M.Pilar Martínez-Agut Universidad de Valencia
  • Albert Piñero Universidad de Valencia

Abstract

The overall objective of our study is focused on diagnosing the level of introduction of sustainability in teaching activities and to facilitate professional self-assessment of University teachers under sustainability criteria.

The study is based on evaluative research as a methodology associated to the socio-critical paradigm. The results of a validated self-assessment questionnaire addressed to the teachers of the scientific-technical areas of the University of Valencia, are analyzed.

The results offer a diagnosis about the inclusion of sustainability in the areas of Sciences and Engineering under the scope of this study, and serve as starting point to begin a change and transition process towards teaching methodologies including principles, criteria and values dealing with sustainability.

Keywords

sustainability, university teaching, self-assessment questionnaire, university teachers

Author Biographies

Pilar Aznar-Minguet, Universidad de Valencia

Catedrática emérita del Dpto de Teoría de la Educación de la Facultad de Filosofía y Ciencias de la Educación

M.Angeles Ull, Universidad de Valencia

Profesora Titular de Bioquímica y Biología Molecular adscrita al Dpto. del mismo nombre de la Facultad de Ciencias Biológicas y a la ERI de Estudios de Sostenibilidad de la Universidad de Valencia, a fectos de investigación.

M.Pilar Martínez-Agut, Universidad de Valencia

Profesora Asociada del Dpto. de Teoría de la Educación de la Facultad de Filosofía y CCEE, adscrita a la ERI de Estudios de Sostenibilidad a efectos de investigación

Albert Piñero, Universidad de Valencia

Profesor jubilado del dpto de Sociología y Antropología Social y adscrito a la ERi de Estudios de Sostenibilidad a efectos de investigación

Published

2017-03-03

How to Cite

Aznar-Minguet, P., Ull, M., Martínez-Agut, M., & Piñero, A. (2017). Assess in order to transform: University teaching assessment through the lens of Sustainability. Enseñanza De Las Ciencias. Revista De investigación Y Experiencias didácticas, 35(1), 5–27. https://doi.org/10.5565/rev/ensciencias.2112

Downloads

Download data is not yet available.