Avaluar per transformar: avaluació de la docència universitària sota el prisma de la sostenibilitat
Resum
L'objectiu principal d'aquest estudi es dirigeix a diagnosticar el nivell d'introducció de la sostenibilitat en les activitats docents i facilitar l'autoavaluació professional del professorat universitari des de criteris de sostenibilitat.
L'estudi està basat en la recerca evaluativa com a metodologia associada al paradigma sociocrític; s'analitzen els resultats de l'aplicació d'un qüestionari autodiagnòstic validat, dirigit al professorat de les àrees cientificotècniques de la Universitat de València. En el procés sistemàtic de recollida i anàlisi de la informació s'han aplicat criteris per garantir la qualitat del judici emès.
Els resultats ofereixen un diagnòstic sobre la inclusió de la sostenibilitat en la docència a les àrees de Ciències i Enginyeria, objecte de l'estudi, i poden servir com a punt de partida per iniciar un procés de canvi i transició cap a pràctiques docents que incloguin els principis, criteris i valors relacionats amb la sostenibilitat.
Paraules clau
sostenibilitat, formació universitària, qüestionari d'autoavaluació, professorat universitariPublicades
Descàrregues
Drets d'autor (c) 2017 Pilar Aznar-Minguet, M. Angeles Ull, M. Pilar Martínez-Agut, Albert Piñero
Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement 4.0.