Teaching-learning sequences based on research results: proposal of a theoretical framework to addres Special Relativity Theory

Authors

  • Irene Arriassecq Facultad de Ciencias Exactas de la Universidad Nacional del Centro.
  • Ileana María Greca Universidad de Burgos
  • Esther Elisabet Cayul Universidad Nacional del Centro de la provincia de Buenos Aires

Abstract

This paper discusses the design of a general theoretical framework for teaching physics in secondary education that emphasizes the necessity to find consistency between the different theoretical perspectives used to develop teaching-learning sequences. This proposal aims to advance, in relation to other educational proposals, proposing the articulation of epistemological, psychological and learning aspects within a wider educational approach called Teaching for Understanding. It exemplifies the potential of the framework with a critical analysis of the design, implementation and evaluation of a teaching learning sequence for the Special Relativity Theory.

Keywords

Teaching Learning sequences, Special Relativity Theory, High school level

Author Biographies

Irene Arriassecq, Facultad de Ciencias Exactas de la Universidad Nacional del Centro.

Profesora Adjunta con dedicación exclusiva en el Departamento de
Formación Docente de la facultad de Ciencias Exactas de la Universidad
Nacional del Centro de la Provinica de Buenos Aires. Argentina. A cargo
del área Epistemología e Historia de la Ciencia en las carreras de grado
y posgrado.

Ileana María Greca, Universidad de Burgos

Universidad de Burgos-Departamento de didácticas Específicas.profesor

Esther Elisabet Cayul, Universidad Nacional del Centro de la provincia de Buenos Aires

Pertenezco al núcleo de investigación denominado ECienTec en la Facultad de Ciencias Exactas de la Universidad Nacional del Centro.

Soy docente del Departamento de Formación Docente de la Facultad de Exactas.

Integro las Cátedras de Epistemología e Historia  de la Ciencia I y II, como Jefe de Trabajos Prácticos.

Published

2017-03-03

Downloads

Download data is not yet available.