La utilización del concepto de pH en la publicidad y su relación con las ideas que manejan los alumnos: aplicaciones en el aula

Authors

  • María Rut Jiménez Liso
  • Esteban de Manuel Torres
  • Francisco González García
  • Francisco Salinas López

Abstract

The broadcast on TV of some commercials where the value of the pH in the advertised products was presented as beneficial, prompted us to study them to analyse the ideas related with the acids and bases that they have. Here, we also seek possible coincidences with the ideas that students sustain. We also present a sequence of classroom activities to use commercials to work the concepts of pH and neutralization therein involved.

Published

2000-01-13

How to Cite

Jiménez Liso, M. R., Manuel Torres, E. de, González García, F., & Salinas López, F. (2000). La utilización del concepto de pH en la publicidad y su relación con las ideas que manejan los alumnos: aplicaciones en el aula. Enseñanza De Las Ciencias. Revista De investigación Y Experiencias didácticas, 18(3), 451–461. https://doi.org/10.5565/rev/ensciencias.4031

Downloads

Download data is not yet available.