La utilización del concepto de pH en la publicidad y su relación con las ideas que manejan los alumnos: aplicaciones en el aula

Autors/ores

  • María Rut Jiménez Liso
  • Esteban de Manuel Torres
  • Francisco González García
  • Francisco Salinas López

Resum

The broadcast on TV of some commercials where the value of the pH in the advertised products was presented as beneficial, prompted us to study them to analyse the ideas related with the acids and bases that they have. Here, we also seek possible coincidences with the ideas that students sustain. We also present a sequence of classroom activities to use commercials to work the concepts of pH and neutralization therein involved.

Publicades

13-01-2000

Com citar

Jiménez Liso, M. R., Manuel Torres, E. de, González García, F., & Salinas López, F. (2000). La utilización del concepto de pH en la publicidad y su relación con las ideas que manejan los alumnos: aplicaciones en el aula. Enseñanza De Las Ciencias. Revista De investigación Y Experiencias didácticas, 18(3), 451–461. https://doi.org/10.5565/rev/ensciencias.4031

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.