Què ensenya i avalua sobre nutrició humana un grup de professors espanyols i portuguesos d'educació primària

Autors/ores

Resum

S'analitzen 1.332 activitats d'ensenyament i 227 qüestions d'avaluació dirigides a l'estudi de la nutrició humana per conèixer les idees clau que ensenyen i avaluen deu professors espanyols i deu portuguesos de 5è./6è. curs d'educació primària. Per a això, es fan servir dossiers d'anàlisi basant-nos en la ciència escolar, que atenen al concepte de nutrició, als sistemes implicats, a l'alimentació saludable i a la relació alimentació/nutrició i mitjà. Mitjançant l'anàlisi de resultats s'estableixen nivells d'adequació i perfils docents. Els professors espanyols ensenyen sobretot idees associades als òrgans/sistemes, i els portuguesos, el concepte de nutrició a nivell cel·lular. En general, s'avaluen menys aspectes que els que ensenyen. Respecte als perfils docents, els professors espanyols aconsegueixen un de mitjà-baix, i els portuguesos, un d'alt-mitjà. Finalment, es presenten recomanacions didàctiques derivades dels resultats.

Paraules clau

educació primària, professorat, nutrició humana, activitats, avaluació

Biografies de l'autor/a

Juan Carlos Rivadulla-López, Universidade da Coruña

Profesor Ayudante Doctor

Facultade de Ciencias da Educación

Departamento de Pedagoxía e Didáctica

Área de Didáctica das Ciencias Experimentais

Susana García Barros, Universidade da Coruña

Facultade de Ciencias da Educación

Departamento de Pedagoxía e Didáctica

Área de Didáctica das Ciencias Experimentais

Cristina Martínez Losada, Universidade da Coruña

Facultade de Ciencias da Educación

Departamento de Pedagoxía e Didáctica

Área de Didáctica das Ciencias Experimentais

Publicades

02-11-2017

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.