Oportunitats d'aprenentatge en temàtiques ambientals brindades pel currículum nacional de ciències de Xile

Autors/ores

  • Marianela Beatriz Navarro Ciudad Universidad de Los Andes

Resum

L'objectiu del treball és avaluar en quina mesura el currículum nacional de ciències de Xile brinda oportunitats d'alfabetització científica en temes ambientals. Per a això es va efectuar una anàlisi de contingut de documents curriculars, utilitzant la metodologia de l'estudi d'oportunitats en matemàtiques i ciències (SMSO) i utilitzant com a referent els continguts de medi ambient que PISA avalua. Els resultats mostren oportunitats d'aprenentatge parcialment alineades entre els requeriments actuals d'alfabetització científica ambiental i el currículum nacional de ciències de Xile. Això podria explicar en part l'acompliment dels estudiants xilens al mig ambient. L'estudi lliura antecedents que aporten al desenvolupament d'un currículum de ciències que promogui l'educació per al desenvolupament sostenible.

Paraules clau

alfabetització científica ambiental, anàlisi curricular, oportunitat d'aprenentatge, actituds cap als desafiaments ambientals, educació per al desenvolupament sostenible

Biografia de l'autor/a

Marianela Beatriz Navarro Ciudad, Universidad de Los Andes

Profesor Investigador

Centro de Investigación en Educación

Facultad de Educación

Universidad de Los Andes

Publicades

2017-11-02

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.