Oportunitats d'aprenentatge en temàtiques ambientals brindades pel currículum nacional de ciències de Xile
Resum
L'objectiu del treball és avaluar en quina mesura el currículum nacional de ciències de Xile brinda oportunitats d'alfabetització científica en temes ambientals. Per a això es va efectuar una anàlisi de contingut de documents curriculars, utilitzant la metodologia de l'estudi d'oportunitats en matemàtiques i ciències (SMSO) i utilitzant com a referent els continguts de medi ambient que PISA avalua. Els resultats mostren oportunitats d'aprenentatge parcialment alineades entre els requeriments actuals d'alfabetització científica ambiental i el currículum nacional de ciències de Xile. Això podria explicar en part l'acompliment dels estudiants xilens al mig ambient. L'estudi lliura antecedents que aporten al desenvolupament d'un currículum de ciències que promogui l'educació per al desenvolupament sostenible.Paraules clau
alfabetització científica ambiental, anàlisi curricular, oportunitat d'aprenentatge, actituds cap als desafiaments ambientals, educació per al desenvolupament sosteniblePublicades
2017-11-02
Descàrregues
Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.
Drets d'autor (c) 2017 Marianela Beatriz Navarro Ciudad
Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement 4.0.