Saben els mestres en formació inicial quines subcompetències estan treballant quan dissenyen una activitat d'ensenyament?

Autors/ores

  • Carlos de Pro Chereguini Universidad de Murcia
  • Antonio de Pro Bueno Universidad de Murcia
  • Francisca Serrano Pastor Universidad de Murcia

Resum

Els nostres programes de formació inicial solen incorporar els «últims» coneixements de la didàctica de les ciències experimentals (DCE), però no sempre es publica què efectes produeix en l'aprenentatge dels futurs mestres. En una de les nostres matèries, havíem treballat continguts sobre les competències bàsiques: què són, en quines subcompetències es desglossen, quins es treballen en activitats habituals plantejades a les aules, com es poden replantejar les activitats per incloure altres subcompetències, com es poden valorar... Llavors els demanem que dissenyessin una activitat sobre «Dispositius i màquines mecàniques» i que assenyalessin quines subcompetències estaven treballant. Hem analitzat les seves respostes. Els resultats mostren els assoliments i manques d'un grup de mestres en finalitzar el període de formació inicial.

Paraules clau

formació inicial de mestres, coneixements didàctics, disseny d'activitats, competències i subcompetències, dispositius i màquines mecàniques

Biografies de l'autor/a

Carlos de Pro Chereguini, Universidad de Murcia

Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales

Antonio de Pro Bueno, Universidad de Murcia

Catedrático de Universidad del Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales

Francisca Serrano Pastor, Universidad de Murcia

Profesora Titular del Departamento de Métodos de Investigación y Diagnóstico de Educación

Publicades

02-11-2017

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.