Saben els mestres en formació inicial quines subcompetències estan treballant quan dissenyen una activitat d'ensenyament?
Resum
Els nostres programes de formació inicial solen incorporar els «últims» coneixements de la didàctica de les ciències experimentals (DCE), però no sempre es publica què efectes produeix en l'aprenentatge dels futurs mestres. En una de les nostres matèries, havíem treballat continguts sobre les competències bàsiques: què són, en quines subcompetències es desglossen, quins es treballen en activitats habituals plantejades a les aules, com es poden replantejar les activitats per incloure altres subcompetències, com es poden valorar... Llavors els demanem que dissenyessin una activitat sobre «Dispositius i màquines mecàniques» i que assenyalessin quines subcompetències estaven treballant. Hem analitzat les seves respostes. Els resultats mostren els assoliments i manques d'un grup de mestres en finalitzar el període de formació inicial.Paraules clau
formació inicial de mestres, coneixements didàctics, disseny d'activitats, competències i subcompetències, dispositius i màquines mecàniquesPublicades
02-11-2017
Descàrregues
Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.
Drets d'autor (c) 2017 Carlos de Pro Chereguini, Antonio de Pro Bueno, Francisca Serrano Pastor

Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement 4.0.