Activitats didàctiques per al to com a qualitat del so, en cursos de física del nivell bàsic, intervingudes per la tecnologia digital
Resum
El propòsit d'aquest article és promoure la comprensió del to com a qualitat del so i dels conceptes matemàtics associats a la seva modelització, mitjançant el disseny i l'aplicació d'activitats didàctiques. El concepte de so i les seves qualitats formen part del programa d'estudis de segon grau de l'educació bàsica de física a Mèxic i del quart grau de secundària a Colòmbia (edats entre 13 i 15 anys). Per al disseny de les activitats es va requerir l'ocupació d'aplicacions informàtiques (apps) disposades en dispositius mòbils com a laboratori portable, un marc didàctic i el desenvolupament d'una proposta de modelització. L'experiència es va implementar en dos països i es va desenvolupar en quatre fases. Es mostraran evidències del canvi conceptual en els estudiants.Paraules clau
didàctica, modelització, so, idees prèvies, dispositius digitals mòbilsPublicades
2017-11-02
Descàrregues
Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.
Drets d'autor (c) 2017 Carlos Armando Cuevas Vallejo, Freddy Yesid Villamizar Araque, Alfredo Martínez Uribe
Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement 4.0.