Ha desaparegut un ratolí! Ens ajudeu a buscar al culpable? Anàlisi de l'impacte didàctic i emocional d'un encàrrec fictici

Autors/ores

Resum

S'analitza l'impacte didàctic i emocional de la contextualització dels continguts d'un curs d'estiu de biologia molecular. Es va proposar a tres grups d'estudiants d'educació secundària un encàrrec fictici. Consistia a descobrir al culpable del robatori d'un ratolí de laboratori a partir de l'anàlisi de mostres biològiques oposades en el lloc de la desaparició. Resoldre el cas requeria dissenyar experiments, aplicar tècniques bàsiques de biologia molecular, analitzar els resultats i preparar una comunicació científica. Es va valorar l'aprenentatge de 20 conceptes clau de biologia molecular a l'inici i al final del curs, la qual cosa va demostrar l'efectivitat didàctica d'aquest tipus de contextos. A més, es va evidenciar que l'alumnat va millorar la seva percepció sobre la naturalesa de la ciència i que es van generar emocions positives.

Paraules clau

contextualització, encàrrec, biologia molecular, naturalesa de la ciència, emocions

Biografies de l'autor/a

Mar Carrió Llach, Universidad Pompeu Fabra

Doctora en biología

Profesora visitante del departamento de ciencias experimentales y de la salud de la Universidad Pompeu Fabra

Investogadora del Grupo de Investigación Educativa en Ciencias de la Sslud

Marcel Costa Vila, Universitat Pompeu Fabra

Licenciado en biología

Profesor de secundaria de ciencias naturales del departamento de enseñanza de la Generalitat de Catalunya

Profesor del departamento de ciencias experimentales y de la salud la Universidad Pompeu Fabra

Publicades

02-11-2017

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.