Ha desaparegut un ratolí! Ens ajudeu a buscar al culpable? Anàlisi de l'impacte didàctic i emocional d'un encàrrec fictici
Resum
S'analitza l'impacte didàctic i emocional de la contextualització dels continguts d'un curs d'estiu de biologia molecular. Es va proposar a tres grups d'estudiants d'educació secundària un encàrrec fictici. Consistia a descobrir al culpable del robatori d'un ratolí de laboratori a partir de l'anàlisi de mostres biològiques oposades en el lloc de la desaparició. Resoldre el cas requeria dissenyar experiments, aplicar tècniques bàsiques de biologia molecular, analitzar els resultats i preparar una comunicació científica. Es va valorar l'aprenentatge de 20 conceptes clau de biologia molecular a l'inici i al final del curs, la qual cosa va demostrar l'efectivitat didàctica d'aquest tipus de contextos. A més, es va evidenciar que l'alumnat va millorar la seva percepció sobre la naturalesa de la ciència i que es van generar emocions positives.Paraules clau
contextualització, encàrrec, biologia molecular, naturalesa de la ciència, emocionsPublicades
2017-11-02
Descàrregues
Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.
Drets d'autor (c) 2017 Mar Carrió Llach, Marcel Costa Vila
Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement 4.0.