Ha desaparegut un ratolí! Ens ajudeu a buscar al culpable? Anàlisi de l'impacte didàctic i emocional d'un encàrrec fictici
Resum
S'analitza l'impacte didàctic i emocional de la contextualització dels continguts d'un curs d'estiu de biologia molecular. Es va proposar a tres grups d'estudiants d'educació secundària un encàrrec fictici. Consistia a descobrir al culpable del robatori d'un ratolí de laboratori a partir de l'anàlisi de mostres biològiques oposades en el lloc de la desaparició. Resoldre el cas requeria dissenyar experiments, aplicar tècniques bàsiques de biologia molecular, analitzar els resultats i preparar una comunicació científica. Es va valorar l'aprenentatge de 20 conceptes clau de biologia molecular a l'inici i al final del curs, la qual cosa va demostrar l'efectivitat didàctica d'aquest tipus de contextos. A més, es va evidenciar que l'alumnat va millorar la seva percepció sobre la naturalesa de la ciència i que es van generar emocions positives.Paraules clau
contextualització, encàrrec, biologia molecular, naturalesa de la ciència, emocionsPublicades
02-11-2017
Descàrregues
Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.
Drets d'autor (c) 2017 Mar Carrió Llach, Marcel Costa Vila

Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement 4.0.