Habilitats de visualització d'estudiants amb talent matemàtic: comparativa entre els test psicométrics i les habilitats de visualització manifestades en tasques geomètriques

Autors/ores

  • Rafael Ramírez Uclés Universidad de Granada
  • Pablo Flores Martínez Universidad de Granada

Resum

De la revisió de les recerques es desprèn que no hi ha una postura unificada en la relació entre talent matemàtic i visualització. Un factor que s'ha de considerar és la diversitat d'instruments utilitzats per caracteritzar la visualització. En aquest treball es comparen els resultats obtinguts en dos test visuals amb les habilitats de visualització posades en joc en tres sessions d'enriquiment curricular. Els resultats d'un grup de 25 estudiants que participen en un projecte d'estimulació del talent matemàtic no evidencien relació entre la visualització manifestada en els test i l'ús de les habilitats de visualització registrat en la resolució de tasques geomètriques.

Paraules clau

visualització, talent matemàtic, habilitats de visualització, test PMA, test DAT

Biografies de l'autor/a

Rafael Ramírez Uclés, Universidad de Granada

Departamento de Didáctica de la Matemática.

Facultad de Ciencias de la Educación.

Campus Universitario de la Cartuja

Pablo Flores Martínez, Universidad de Granada

Departamento de Didáctica de la Matemática.

Facultad de Ciencias de la Educación.

Campus Universitario de la Cartuja

Publicades

07-06-2017

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.