El que no diuen els llibres espanyols de text d'educació secundària obligatòria sobre la massa, el volum i la densitat
Resum
En el present treball es fa una avaluació de la forma en la qual s'exposen en els llibres de text espanyols de segon (LOMCE) i tercer curs (LOE) d'educació secundària obligatòria (ESO) els conceptes volum, massa i densitat. La intenció és establir la presència o absència d'elements, en aquest recurs, que puguin ajudar a eliminar, o a afavorir, les concepcions alternatives associades a aquests conceptes que posseeixen els estudiants. Els resultats demostren que els llibres LOE solen presentar manques relatives a aquests conceptes, que no milloren substancialment amb la implantació de la LOMCE. En general, els llibres introdueixen la densitat com una fórmula matemàtica sense previ aclariment qualitatiu. Tampoc solen tractar les concepcions alternatives, com les confusions existents entre densitat i viscositat.Paraules clau
matèria, densitat, concepcions alternatives, avaluació de textos, ensenyament secundariPublicades
07-06-2017
Descàrregues
Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.
Drets d'autor (c) 2017 Rafael Palacios-Díaz, Ana María Criado
Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement 4.0.