El que no diuen els llibres espanyols de text d'educació secundària obligatòria sobre la massa, el volum i la densitat

Autors/ores

Resum

En el present treball es fa una avaluació de la forma en la qual s'exposen en els llibres de text espanyols de segon (LOMCE) i tercer curs (LOE) d'educació secundària obligatòria (ESO) els conceptes volum, massa i densitat. La intenció és establir la presència o absència d'elements, en aquest recurs, que puguin ajudar a eliminar, o a afavorir, les concepcions alternatives associades a aquests conceptes que posseeixen els estudiants. Els resultats demostren que els llibres LOE solen presentar manques relatives a aquests conceptes, que no milloren substancialment amb la implantació de la LOMCE. En general, els llibres introdueixen la densitat com una fórmula matemàtica sense previ aclariment qualitatiu. Tampoc solen tractar les concepcions alternatives, com les confusions existents entre densitat i viscositat.

Paraules clau

matèria, densitat, concepcions alternatives, avaluació de textos, ensenyament secundari

Biografies de l'autor/a

Rafael Palacios-Díaz, Universidad de Sevilla

Profesor de Enseñanza Secundaria.

Dpto. de Física y Química. IES Hipatia. Mairena del Alajarafe (Sevilla)

Doctorando por la Universidad de Sevilla.

Dpto. de Didáctica de las  Ciencias Experimentales y Sociales. Facultad de Ciencias de la Educación.

Ana María Criado, Universidad de Sevilla

Profesora Titular del Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Sociales.

Facultad de Ciencias de la Educación.

Universidad de Sevilla.

Publicades

07-06-2017

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.