Estratègies didàctiques innovadores en l'ensenyament de les ciències. Estudi de cas: els mestres del Patronat d'Educació Rural de València (1958-1985)

Autors/ores

  • Ignacio García Ferrandis Universitat de València
  • Amparo Vilches Peña Universitat de València
  • Xavier García Ferrandis Universidad Católica de Valencia «San Vicente Mártir»

Resum

Aquest treball aborda la reintroducció d'estratègies didàctiques en ciències experimentals al món rural de la província de València que va tenir lloc a partir dels anys 60 del segle passat. Per a això s'han analitzat documents relatius al Patronat d'Educació Rural (1958-1985), organisme depenent de la Diputació de València constituït amb l'objectiu de millorar l'educació en zones rurals de la província. La metodologia utilitzada en la recerca es fonamenta en el mètode analític descriptiu mitjançant la cerca, revisió i anàlisi de fonts històriques i iconogràfiques dipositades en l'Arxiu de la Diputació Provincial de València. La recerca pretén posar de manifest l'abast i el paper essencial que van tenir els mestres i mestres del Patronat d'Educació Rural en la modernització i europeïtzació educativa del món rural valencià.

Paraules clau

recerques en ciències experimentals, estratègies didàctiques, educació rural, formació del professorat

Biografies de l'autor/a

Ignacio García Ferrandis, Universitat de València

Doctor por la Universitat de València. Profesor ayudante del Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Sociales de la Universitat de València. Su campo de investigación se ha centrado en la Educación Ambiental y la Didáctica de las Ciencias Experimentales. Sobre estas materias ha publicado varios artículos en revistas nacionales e internacionales.

Amparo Vilches Peña, Universitat de València

Doctora en Química i professora Titular del Departament de Didàctica de les Ciències Experimentals i Socials de la Universitat de València. Camp principal de recerca centrat en aspectes axiològics de l'aprenentatge, l'Educació per a la Sostenibilitat i la Ciència de la Sostenibilitat. Sobre aquests temes, ha presentat més d'un centenar de Comunicacions en Congressos, ha dirigit 8 tesis doctorals, ha publicat més de quaranta llibres, cinquanta capítols de llibre i més d'un centenar d'articles en revistes d'Educació i Didàctica de les Ciències.

Xavier García Ferrandis, Universidad Católica de Valencia «San Vicente Mártir»

Professor agregat de la Universidad Católica de Valencia «San Vicente Mártir». Doctor en Medicina i Cirurgia per la Universitat de València. Els seus àmbits de recerca estan relacionats amb la història de la salut a Espanya durant el primer terç del segle XX i, especialment, durant la Guerra Civil. No obstant això, ha publicat diversos treballs en l’àmbit de la didàctica de les ciències

Publicades

07-06-2017

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.