Introducció a un mètode per a la conducció i anàlisi de diàlegs didàctics basat en l'avaluació de models mentals
Resum
Hem desenvolupat un mètode d'anàlisi i conducció de diàlegs didàctics a les classes de ciències utilitzant com a marc teòric el model ONEPSI (Ontològic, Epistemològic, Psicològic). També hem usat el mateix mètode tant en la regulació d'un diàleg entre professor i alumne, com en la seva posterior anàlisi. La regulació, efectuada mitjançant la tècnica teachback, basada en el treball de Pask, s'ha mostrat plenament compatible amb el model ONEPSI, i ha mostrat la seva efectivitat tant per aconseguir que l'alumne identifiqui les seves dificultats i sigui capaç de superar-les, com per aconseguir que acabi raonant de manera compatible amb el coneixement científic. Finalment es discuteixen algunes de les possibles conseqüències de la seva utilització a les classes de ciències d'ESO.Paraules clau
diàleg didàctic, regulació, model mental, emoció, motivacióPublicades
07-06-2017
Descàrregues
Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.
Drets d'autor (c) 2017 Joan Aliberas Maymí, Rufina Gutiérrez, Mercè Izquierdo

Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement 4.0.