Canvi del coneixement sobre l'ensenyament de les ciències de futurs mestres
Resum
En aquest article es descriuen i analitzen les propostes elaborades per 92 equips de futurs mestres per ensenyar continguts concrets de ciències en iniciar i finalitzar un curs de formació inicial d'orientació constructivista i prenent com a referència el model de recerca escolar. Per estudiar el canvi en el seu coneixement sobre l'ensenyament de les ciències es van seleccionar quatre categories: la presentació dels continguts als alumnes, la utilització didàctica de les seves idees, la seqüència metodològica seguida i la finalitat de l'avaluació. Els resultats mostren que tots els equips menys un se situen a l'inici en un enfocament transmisiu de l'ensenyament, mentre que al final del curs 55 equips se situen en transició cap a la recerca escolar amb diferents graus de progressió i 37 equips es mantenen en el primer enfocament. En tots ells la seqüència metodològica és la categoria que més progressa, mentre que la finalitat de l'avaluació és la més resistent al canvi. Finalment, s'assenyalen les implicacions en la formació inicial de mestres.Paraules clau
coneixement del professorat, continguts escolars de ciències, metodologia d'ensenyament, avaluació, ensenyament de les ciències per recercaPublicades
2017-03-03
Descàrregues
Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.
Drets d'autor (c) 2017 Ana Rivero, Rosa Martín del Pozo, Emilio Solís, Pilar Azcárate, Rafael Porlán
Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement 4.0.