L'empobriment matemàtic de les propostes d'ensenyament de Física en els textos oficials de secundària

Autors/ores

  • Joaquim Barbé Universidad de Santiago de Chile
  • Lorena Espinoza Salfate Universidad de Santiago de Chile
  • Uwe Gellert Freie Universtat Berlin

Resum

En aquest treball presentem els resultats de caracteritzar les propostes d'ensenyament dels textos oficials de Física a Xile de 7è. bàsic a 2n. mitjà, amb el propòsit d'identificar factors de naturalesa curricular que dificulten el pas dels estudiants d'educació bàsica a educació mitjana, i que obstaculitzen l'assoliment dels aprenentatges esperats declarats als programes d'estudi. Per a això usem com a marc teòric la teoria antropològica del didàctic (Chevallard, 1999), en particular la noció de praxeología. Fruit d'aquesta anàlisi vam poder establir un fenomen didàctic que denominem «la desmatematització de les propostes d'ensenyament de la Física en l'ensenyament secundari». Creiem que aquest no és un fet aïllat de Xile i que pot ser un fenomen didàctic de caràcter més general, tal com ho enuncia Chevallard (2013).

Paraules clau

ensenyament de la Física, textos escolars, ensenyament mitjà, fenomen didàctic

Biografies de l'autor/a

Joaquim Barbé, Universidad de Santiago de Chile

Departamento de Física

Asociado

Lorena Espinoza Salfate, Universidad de Santiago de Chile

Departamento de Matemática

Uwe Gellert, Freie Universtat Berlin

Departamento de Educación

Publicades

2017-03-03

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.