Percepcions d'estudiants per a mestres d'educació primària sobre els models analògics com a recurs didàctic

Autors/ores

  • Natalia Jiménez-Tenorio Universidad de Cádiz
  • Lourdes Aragón Núñez Universidad de Cádiz
  • José María Oliva Martínez Universidad de Cádiz

Resum

En aquest article s'investiguen les opinions de 169 alumnes del Grau d'Educació Primària sobre la utilitat de diversos models analògics empleats en la seva formació sobre el fenomen de les estacions. Per a això, en finalitzar l'experiència d'aprenentatge sobre dita tòpica, se'ls va administrar un qüestionari a fi de valorar les seves percepcions sobre aquest tema. En ell, es van contemplar dues variables: el model concret avaluat i la població a la qual va dirigit (mestres enfront d'alumnes de primària). Els resultats obtinguts van mostrar nivells de valoració que anaven de moderats a alts. A més, la variabilitat de les respostes s'explicava millor a partir de la idiosincràsia del model avaluat que en funció del tipus de subjecte destinatari. No obstant això, no sempre la intencionalitat didàctica dipositada pel docent en cada recurs va ser adequadament percebuda pels participants.

Paraules clau

formació de mestres, models analògics, modelització, percepcions, sistema Sol-Terra

Biografia de l'autor/a

Natalia Jiménez-Tenorio, Universidad de Cádiz

Profesora del Departamento de Didáctica de la Facultad de Ciencias Sociales en el área de Didáctica de las Ciencias Experimentales.

Publicades

2016-11-03

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.