Estructures mentals per modelar l'aprenentatge del teorema de canvi base de vectors
Resum
Basats en la teoria APOE com a marc teòric i metodològic, investiguem, des d'una postura cognitiva, les estructures mentals necessàries per construir el teorema per al canvi de base de vectors (TCBV). Amb el propòsit d'analitzar la forma en què estudiants universitaris ho aprenen, es va dissenyar una descomposició genètica (DG) per al teorema. Mitjançant tres casos d'estudi es mostra com estudiants d'aquests casos construeixen el concepte de coordenades d'un vector, però tenen dificultats per utilitzar-ho en la construcció de la matriu de coordenades de vectors. Aquesta dificultat està vinculada al fet que no han coordinat els processos involucrats en termes del quantificador. Específicament, es mostren les dificultats en la construcció del TCBV com a objecte i el paper determinant que exerceix el concepte de combinacions lineals en el TCBV.Paraules clau
canvi de base, coordenades vectorials, teoria APOE, aprenentatgePublicades
03-06-2016
Com citar
Parraguez González, M. C., Lezama Andalon, J., & Jiménez Alarcón, R. D. (2016). Estructures mentals per modelar l’aprenentatge del teorema de canvi base de vectors. Enseñanza De Las Ciencias. Revista De investigación Y Experiencias didácticas, 34(2), 129–150. https://doi.org/10.5565/rev/ensciencias.1950
Descàrregues
Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.
Drets d'autor (c) 2016 Marcela Cecilia Parraguez González, Javier Lezama Andalon, Raúl Dario Jiménez Alarcón

Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement 4.0.