Química Verda i Sostenibilitat a l'educació en ciències en secundària

Autors/ores

Resum

Aquest treball es planteja estudiar el paper de la Química Verda a l'educació científica per contribuir, des d'aquest camp, a la Ciència de la Sostenibilitat i, per tant, a la transició cap a societats sostenibles. Es mostraran uns primers resultats d'una recerca duta a terme sobre l'atenció que l'ensenyament secundari i la pròpia recerca en el camp de la didàctica de les ciències estan prestant a les aportacions de la Química Verda, i la possibilitat de la seva incorporació en la formació de la ciutadania i l'adopció de mesures necessàries per contribuir a la construcció d'un futur sostenible. Es pretén així respondre a les nombroses crides perquè l'educació, tota l'educació i molt en particular l'ensenyament de les ciències, pari esment als problemes i desafiaments que afecten a la humanitat, contribuint a la cerca de solucions i a la formació d'una ciutadania responsable i preparada per a la presa de decisions.

Paraules clau

química verda, sostenibilitat, educació científica, ciència de la sostenibilitat, interaccions CTSA

Biografies de l'autor/a

Laura Mascarell, Universidad de Valencia

Departamento Didáctica de las Ciencias Experimentales y Sociales. Estudiante de Doctorado

Amparo Vilches Peña, Universitat de València

Profesora Titular del departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Sociales de la UV

Publicades

2016-06-03

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.