L'imaginari social de l'energia atòmica en els manuals escolars espanyols de Física i Química: anàlisi d'un llenguatge específic
Resum
En aquest article s'analitza el llenguatge específic utilitzat en les lliçons nuclears i atòmiques dels llibres de text espanyols de Física i Química durant la segona meitat del segle xx.
Al llarg d'aquest període, l'imaginari social de l'energia nuclear va experimentar una important evolució. De l'entusiasme inicial per l'energia atòmica es va passar als dubtes sobre la seva seguretat i utilitat. Aquesta transformació pot ser identificada en el canvi del llenguatge específic utilitzat pels llibres de text.
En els primers anys, la recerca atòmica va ser descrita amb un llenguatge ple d'imatges bèl·liques, juntament amb expressions religioses i molts càlculs exagerats del potencial de l'energia nuclear. Els joves estudiants de l'època van construir un imaginari de l'energia nuclear a partir dels llibres de text de Física i Química.
Paraules clau
història de l'educació, llibre de text, física, química, didàcticaPublicades
Descàrregues
Drets d'autor (c) 2016 Jose Maria Gonzalez Cloute, María Isabel González Gil, Miguel Somoza Rodríguez
Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement 4.0.