Estudi exploratori comparatiu del coneixement didàctic del contingut sobre piles galvàniques de professors de secundària en exercici i en formació

Autors/ores

  • Ana Brines Brines Universitat de València
  • Joan Josep Solaz-Portolés Universitat de València
  • Vicent Sanjosé López Universitat de València

Resum

En aquest estudi exploratori s'avalua el coneixement didàctic del contingut (CDC) sobre piles galvàniques de professors de secundària en formació i en exercici. A més, aquest coneixement s'ha relacionat amb els enfocaments d'ensenyament que prefereixen. Per a aquest propòsit, s'ha adaptat l'instrument CoRe de Loughran, Mulhall i Berry (2004) considerant dues situacions: pila Daniell i pila voltaica simple. La mostra es va compondre de 25 professors en formació i de 15 professors en exercici. L'anàlisi dels resultats obtinguts fins ara suggereix que, en primer lloc, el CDC dels professors de secundària sobre piles galvàniques no és el desitjable; en segon lloc, el CDC dels professors en exercici sembla significativament millor que el dels professors en formació, i finalment, no s'observen diferències significatives entre tots dos grups de professors en les metodologies d'ensenyament preferides.

Paraules clau

coneixement didàctic del contingut, formació de professors de ciències, metodologies d'ensenyament, piles galvàniques, professors en exercici i en formació

Biografies de l'autor/a

Ana Brines Brines, Universitat de València

Departament Didáctica de les Ciències Experimentals i Socials

Estudiant de Doctorat

Joan Josep Solaz-Portolés, Universitat de València

Departament Didàctica de les Ciències Experimentals i Socials. UV

Professor Associat

Vicent Sanjosé López, Universitat de València

Departament Didàctica de les Ciències Experimentals i Socials

Professor Titular

Publicades

03-06-2016

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.