Indagació en el coneixement conceptual del simbolisme algebraic d'estudiants de secundària mijançant la invenció de problemes
Resum
A través de l'activitat d'invenció de problemes, indaguem en el coneixement conceptual del simbolisme algebraic que adquireixen els estudiants a l'educació secundària obligatòria. Concretament, s'identifiquen les característiques d'equacions i sistemes que dificulten als estudiants la tasca d'inventar un problema; entre elles: la inclusió de més d'una incògnita i la presència de la mateixa incògnita a banda i banda del signe igual, de coeficients superiors a dos i d'operacions multiplicatives entre incògnites. També s'analitzen els significats que donen a les incògnites i operacions contingudes en les expressions, on es detecta una major facilitat per donar significat a l'estructura additiva que a la multiplicativa.Paraules clau
coneixement conceptual, simbolisme algebraic, educació secundària, invenció de problemes, àlgebraPublicades
03-03-2016
Descàrregues
Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.
Drets d'autor (c) 2016 Elena Fernández Millán, Marta Molina

Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement 4.0.