Ignorància conscient en l'aprenentatge de les ciències I: components de la incomprensió d'un text científic

Autors/ores

  • Carla Maturano Universidad Nacional de San Juan
  • Koto Ishiwa Universidad de Alcalá
  • Ascensión Macías Universidad Nacional de San Juan
  • José Otero Universidad de Alcalá

Resum

La recerca en la didàctica de les ciències ha examinat detalladament els processos d'adquisició de coneixement i comprensió del contingut científic. No obstant això, els papers positius del desconeixement i la incomprensió han rebut considerablement menys atenció. Aquest article té com a propòsit contribuir a l'anàlisi de la incomprensió conscient. Es pretén identificar la incomprensió de la qual és conscient un alumne que intenta construir el model de la situació corresponent a un text científic, analitzant les preguntes que efectua sobre aquest text.

L'article s'organitza en tres parts. En primer lloc es presenta un marc general per caracteritzar la incomprensió conscient d'un text. A continuació es presenten resultats d'alguns estudis que analitzen l'estructura de la incomprensió conscient de textos de ciències. Finalment se sintetitzen algunes conclusions a partir de les anàlisis anteriors.

Paraules clau

metacognició, ignorància, incomprensió, preguntes, textos de ciències

Publicades

2015-11-03

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.