Elaboració de preguntes científiques escolars en classes de biologia: aportacions a la discussió sobre les competències de pensament científic des d'un estudi de cas

Autors/ores

  • Carol Lindy Joglar Universidad de Santiago de Chile

Resum

Saber elaborar bones preguntes a les classes de ciències per promoure en l’estudiantat competències de pensament científic (CPC) és un coneixement necessari i indiscutible entre el professorat. No obstant això, aquesta afirmació no sempre és una realitat. Especialment, per a l'ensenyament d'assignatures experimentals té impactes rellevants, ja que una bona pregunta està en l'esbós del procés creatiu de la ciència i pot promoure en l’estudiantat processos mentals d'ordre superior, ampliant límits de llibertat per a la resolució d'aquestes preguntes. Aquest estudi es fonamenta en les dificultats identificades pel propi professorat de biologia, per crear, utilitzar i intencionar a les seves classes preguntes que promoguin el pensament científic en l’estudiantat (Zohar, 2006).

Paraules clau

didàctica de les ciències, preguntes científiques, formació docent, competències de pensament científic

Biografia de l'autor/a

Carol Lindy Joglar, Universidad de Santiago de Chile

Prof asistenteDepartamento de BiologíaFacultad de Química y BiologíaUniversidad de Santiago de Chile

Publicades

06-10-2015

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.