Competències i pràctiques científiques en el laboratori de química: participació de l'alumnat de secundària en la indagació
Resum
Aquesta recerca pretén contribuir a l'estudi de la participació de l'alumnat en les pràctiques de la comunitat científica, en particular en les relacionades amb el disseny i posada en pràctica de recerques i interpretació de dades i establiment de conclusions, així com a l'estudi de les operacions epistèmiques que l'alumnat duu a terme en cada pràctica. L'estudi s'emmarca en una perspectiva que considera l'aprenentatge de les ciències com un procés de socialització dins de la cultura científica (Driver, Newton & Osborne, 2010) i implica la participació dels estudiants en les pràctiques característiques de la comunitat científica. La participació de l'alumnat en les pràctiques científiques (NGSS, 2013) implica construir el coneixement científic i comprendre per què aquest es construeix, examina i avalua d'una forma determinada (Reiser, Berland & Kenyon, 2012). L'enfocament de l'aprenentatge basat en les pràctiques guarda relació amb el desenvolupament de les competències científiques, ja que ambdues impliquen el desenvolupament d'operacions similars.Paraules clau
competència científica, pràctiques científiques, indagació, planificació de recerques, estudi longitudinalPublicades
06-10-2015
Descàrregues
Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.
Drets d'autor (c) 2015 Beatriz Crujeiras Pérez

Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement 4.0.