Descobriment de coneixement matemàtic mitjançant la reformulació de conjectures falses en un ambient de proves i refutacions
Resum
Aquest treball exposa els resultats obtinguts en un estudi dut a terme amb futurs professors d'educació secundària. Es presenta com van descobrir coneixement matemàtic a partir d'una conjectura falsa, la qual van reformular en un procés de discussió basat en alguns elements del mètode quasiempíric de proves i refutacions. També es descriuen les etapes del procés juntament amb els elements que van ser observats, i com l'ús d'un programari de geometria dinàmica va facilitar als estudiants l'exploració, verificació, anàlisi i aclariment de conceptes matemàtics relacionats amb les conjectures reformulades.Paraules clau
reformulació de conjectures, proves i refutacions, contraexemples, quasiempirisme, experimentació en matemàtiquesPublicades
2015-10-06
Descàrregues
Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.
Drets d'autor (c) 2015 Álvaro Sebastián Bustos Rubilar, Gonzalo Zubieta Badillo
Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement 4.0.