Descobriment de coneixement matemàtic mitjançant la reformulació de conjectures falses en un ambient de proves i refutacions

Autors/ores

  • Álvaro Sebastián Bustos Rubilar
  • Gonzalo Zubieta Badillo Departamento de Matemática Educativa Cinvestav-IPN

Resum

Aquest treball exposa els resultats obtinguts en un estudi dut a terme amb futurs professors d'educació secundària. Es presenta com van descobrir coneixement matemàtic a partir d'una conjectura falsa, la qual van reformular en un procés de discussió basat en alguns elements del mètode quasiempíric de proves i refutacions. També es descriuen les etapes del procés juntament amb els elements que van ser observats, i com l'ús d'un programari de geometria dinàmica va facilitar als estudiants l'exploració, verificació, anàlisi i aclariment de conceptes matemàtics relacionats amb les conjectures reformulades.

Paraules clau

reformulació de conjectures, proves i refutacions, contraexemples, quasiempirisme, experimentació en matemàtiques

Publicades

2015-10-06

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.