Significats del signe d'igual i aspectes del seu ensenyament. Un estudi realitzat amb estudiants de primer any d'ensenyament secundari i els seus professors

Autors/ores

  • Federico Burgell García Consejo de Educación Secundaria
  • Teresa Cristina Ochoviet Filgueiras Instituto de Perfeccionamiento y Estudios Superiores (IPES)

Resum

En aquest article presentem resultats d'un estudi que indaga en els significats que li atribueixen al signe d'igual estudiants que estan cursant el primer any d'ensenyament secundari en un liceu de Montevideo (12-13 anys) i en aspectes del seu ensenyament. Els resultats mostren que una part important dels alumnes interpreta el signe d'igual com l'indicador del resultat d'una operació i no com l'indicador d'una relació d'equivalència, interpretació que resulta imprescindible per a l'abordatge de l'àlgebra en el nivell mitjà. A més, detectem que els professors no li brinden al tema una atenció especial.

Paraules clau

igualtat matemàtica, signe d'igual, pre àlgebra, àlgebra, ensenyament secundari

Biografies de l'autor/a

Federico Burgell García, Consejo de Educación Secundaria

Magíster en Educación en Ciencias con Mención en Matemática (Universidad Nacional del Comahue, Argentina). Actualmente se desempeña como profesor de matemática en la enseñanza media (CES, Uruguay). Su actividad de investigación se centra en el desarrollo del pensamiento algebraico.

Teresa Cristina Ochoviet Filgueiras, Instituto de Perfeccionamiento y Estudios Superiores (IPES)

Doctora en Matemática Educativa (CICATA, IPN, México). Actualmente se desempeña como Profesora de Didáctica de la Matemática (IPA, CFE, Uruguay) y como Coordinadora Nacional de Matemática (CFE, Uruguay). Su actividad de investigación se centra en la formación de profesores de Matemática para la enseñanza media y en el desarrollo del pensamiento algebraico.

Publicades

2015-07-29

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.