Competència de modelització en interpretació de gràfiques funcionals

Autors/ores

  • Horacio Cristian Solar Bezmalinovic Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Jordi Deulofeu Piquet Universidad Autónoma de Barcelona
  • Carmen Azcárate Giménez Universidad Autónoma de Barcelona

Resum

En aquest article presentem una investigació en que s'aplica el Model de Competència Matemàtica (MCM) per estudiar la competència de modelització, que es caracteritza per: tasques matemàtiques, processos i fases de la modelització. Les relacions entre aquests tres components determinen els nivells de complexitat cognitiva d'una activitat matemàtica. Els processos constitueixen el component més destacat i es desenvolupen al llarg de l'etapa escolar, a diferència de les tasques matemàtiques que es treballen a curt termini. El MCM es posa a prova en un estudi de cas d'una professora que implementa una unitat didàctica d’interpretació de gràfiques funcionals.

Paraules clau

competències matemàtiques, model de competència matemàtica, modelització matemàtica, processos matemàtics, interpretació de gràfiques funcionals

Biografies de l'autor/a

Horacio Cristian Solar Bezmalinovic, Pontificia Universidad Católica de Chile

Departemento de DidácticaProfesor Asistente

Jordi Deulofeu Piquet, Universidad Autónoma de Barcelona

Departamento de Didáctica de la Matemáticas y Ciencias Experimentales

Carmen Azcárate Giménez, Universidad Autónoma de Barcelona

Departamento de Didáctica de la Matemáticas y Ciencias Experimentales

Publicades

03-06-2015

Com citar

Solar Bezmalinovic, H. C., Deulofeu Piquet, J., & Azcárate Giménez, C. (2015). Competència de modelització en interpretació de gràfiques funcionals. Enseñanza De Las Ciencias. Revista De investigación Y Experiencias didácticas, 33(2), 191–210. https://doi.org/10.5565/rev/ensciencias.1551

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.