Espais de treball geomètric sintètic i analític de professors i la seva pràctica a l'aula

Autors/ores

  • Carolina Andrea Henríquez Rivas Pontificia Universidad Católica de Valparaíso
  • Elizabeth Montoya Delgadillo Pontificia Universidad Católica de Valparaíso

Resum

En aquest treball vam mostrar els resultats d'un estudi realitzat sobre el treball matemàtic de dos professors novells en la seva pràctica a l'aula, quan les temàtiques involucren els enfocaments de geometria euclidiana sintètics i analítics. Presentem l'Espai de Treball Matemàtic (ETM) idoni de cada docent, específicament les circulacions entre les components dels plànols epistemològic i cognitiu i, el paradigma geomètric privilegiat. Els resultats proporcionen dades empíriques respecte a la pràctica docent en usar diferents mètodes geomètrics i sobre la possibilitat de complementar-los, a més, el tema es presenta com una nova dimensió d'estudi pel ETM

Paraules clau

treball matemàtic, paradigma geomètric, professor

Biografies de l'autor/a

Carolina Andrea Henríquez Rivas, Pontificia Universidad Católica de Valparaíso

Soy Doctora en Didáctica de la Matemática de la Pontificia Universidad Católica de Valparaíso.

 

Elizabeth Montoya Delgadillo, Pontificia Universidad Católica de Valparaíso

Profesora del Instituto de Matemáticas (IMA) de la Pontificia Universidad Católica de Valparaíso. Actualmente, ocupo el cargo de Jefa de vinculación con el medio del IMA.

Publicades

2015-06-03

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.