Quins continguts i quines habilitats cognitiu-lingüístiques empra el professorat de primària i secundària en l'ensenyament de l'astronomia

Autors/ores

  • Concepción González Rodríguez Universidade da Coruña
  • Susana García Barros Universidade da Coruña
  • Cristina Martinez Losada Universidade da Coruña

Resum

S'analitzen 373 activitats d'ensenyament i 103 qüestions d'avaluació dirigides a l'estudi de l'astronomia, aportades per 14 professors (7 de primària i 7 de secundària). Amb aquest anàlisi es pretén conèixer quins aspectes conceptuals i quines habilitats cognitiu-lingüístiques s'inclouen en elles. Els resultats mostren que el professorat tendeix a prioritzar l'estudi dels aspectes més complexos -la Terra a l'espai- i referent a les habilitats cognitiu-lingüístiques a sol·licitar la descripció de models teòrics. A més es detecten certes diferències entre els dos col·lectius de professors, el de secundària associa més equilibradament les habilitats als diferents aspectes astronòmics que el de primària. Finalment es presenten recomanacions didàctiques dels resultats.

Paraules clau

astronomia, habilitats cognitiu-lingüístiques, activitats, professorat de primària i secundària

Publicades

2015-06-03

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.