Quins continguts i quines habilitats cognitiu-lingüístiques empra el professorat de primària i secundària en l'ensenyament de l'astronomia
Resum
S'analitzen 373 activitats d'ensenyament i 103 qüestions d'avaluació dirigides a l'estudi de l'astronomia, aportades per 14 professors (7 de primària i 7 de secundària). Amb aquest anàlisi es pretén conèixer quins aspectes conceptuals i quines habilitats cognitiu-lingüístiques s'inclouen en elles. Els resultats mostren que el professorat tendeix a prioritzar l'estudi dels aspectes més complexos -la Terra a l'espai- i referent a les habilitats cognitiu-lingüístiques a sol·licitar la descripció de models teòrics. A més es detecten certes diferències entre els dos col·lectius de professors, el de secundària associa més equilibradament les habilitats als diferents aspectes astronòmics que el de primària. Finalment es presenten recomanacions didàctiques dels resultats.Paraules clau
astronomia, habilitats cognitiu-lingüístiques, activitats, professorat de primària i secundàriaPublicades
2015-06-03
Descàrregues
Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.
Drets d'autor (c) 2015 Concepción González Rodríguez, Susana García Barros, Cristina Martinez Losada
Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement 4.0.