Aprenentatge de competències científiques versus aprenentatge de continguts específics. Una proposta d'avaluació

Autors/ores

  • Alicia Benarroch Benarroch Universidad de Granada
  • Graciela Inés Núñez Universidad Nacional de San Juan

Resum

En aquest treball es realitza una proposta per a l'estudi de l'aprenentatge experimentat per estudiants de 12-13 anys després de l'aplicació d'una proposta d'ensenyament sobre el Model Corpuscular de la Matèria (MCM). En el marc teòric es planteja la distinció entre aprenentatge de competències i de continguts específics, i s'associa el primer al canvi de nivell d'esquemes explicatius llocs en joc per l'estudiant, mentre que el segon s'associa al canvi dels rendiments totals. El tractament estadístic de les dades es va realitzar amb un mètode multivariable usant el paquet SPSS 20.0. Els resultats mostren que l'aprenentatge de competències científiques comporta una dificultat bastant major que el de continguts específics.

Paraules clau

competència científica, contingut científic, model corpuscular de la matèria, nivell explicatiu, aprenentatge

Biografia de l'autor/a

Graciela Inés Núñez, Universidad Nacional de San Juan

Instituto de Investigaciones en Educación en las Ciencias Experimentales

Universidad Nacional de San Juan (Argentina)

Publicades

03-06-2015

Com citar

Benarroch Benarroch, A., & Núñez, G. I. (2015). Aprenentatge de competències científiques versus aprenentatge de continguts específics. Una proposta d’avaluació. Enseñanza De Las Ciencias. Revista De investigación Y Experiencias didácticas, 33(2), 9–27. https://doi.org/10.5565/rev/ensciencias.1578

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.