El formador de professors de matemàtica: una anàlisi de les percepcions de les seves pràctiques instruccionals des de la “tensió” estudiant-formador
Resum
El formador de professors, com aquell que recolza al professor en el desenvolupament i la millora de l'ensenyament de les matemàtiques, té una forta incidència en la construcció del coneixement inicial per a l'ensenyament en els seus estudiants. Considerant el context d'un master de formació de professorat, analitzem les percepcions d'estudiants i formadors sobre l'activitat instruccional experimentada en cursos de tipus didàctic. Les opinions han estat recollides per mitjà de dos focus group, construïts de forma seqüencial i inclusiva. Un aspecte que resulta clau per als estudiants en tant una característica fonamental de les pràctiques instruccionals dels seus formadors, diu relació amb la coherència entre les pràctiques instruccionals d'aquests i la racionalitat formativa que es busca intencionar en la gestió de les activitats didàctico-matemàtiques realitzades.Paraules clau
formador de professors de matemàtica, racionalitat formativa, pràctica instruccional, coherència, formació inicial de professorat de matemàtiquesPublicades
2015-03-03
Descàrregues
Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.
Drets d'autor (c) 2015 Francisco Rojas, Jordi Deulofeu
Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement 4.0.