El formador de professors de matemàtica: una anàlisi de les percepcions de les seves pràctiques instruccionals des de la “tensió” estudiant-formador

Autors/ores

  • Francisco Rojas Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Jordi Deulofeu Universitat Autònoma de Barcelona

Resum

El formador de professors, com aquell que recolza al professor en el desenvolupament i la millora de l'ensenyament de les matemàtiques, té una forta incidència en la construcció del coneixement inicial per a l'ensenyament en els seus estudiants. Considerant el context d'un master de formació de professorat, analitzem les percepcions d'estudiants i formadors sobre l'activitat instruccional experimentada en cursos de tipus didàctic. Les opinions han estat recollides per mitjà de dos focus group, construïts de forma seqüencial i inclusiva. Un aspecte que resulta clau per als estudiants en tant una característica fonamental de les pràctiques instruccionals dels seus formadors, diu relació amb la coherència entre les pràctiques instruccionals d'aquests i la racionalitat formativa que es busca intencionar en la gestió de les activitats didàctico-matemàtiques realitzades.

Paraules clau

formador de professors de matemàtica, racionalitat formativa, pràctica instruccional, coherència, formació inicial de professorat de matemàtiques

Biografia de l'autor/a

Francisco Rojas, Pontificia Universidad Católica de Chile

Profesor Asistente, Departamento de Didáctica, Facultad de Educación

Publicades

2015-03-03

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.