Objectes matemàtics, representacions semiòtiques i sentits

Autors/ores

  • Pedro Javier Rojas Garzon Universidad Distrital Francisco José de Caldas

Resum

En aquest document presento alguns resultats de l'estudi realitzat sobre un fenomen relacionat amb l'articulació dels sentits assignats per estudiants a diferents representacions d'un objecte matemàtic, obtingudes mitjançant transformacions semiòtiques de tractament. Descric i analitzo alguns processos d'assignació de sentits assolits pels estudiants de graus 9º i 11º d'educació bàsica i mitjana (Colòmbia), en relació amb tasques específiques en les quals requereixen realitzar aquests tractaments entre representacions, i reporto algunes dificultats associades. En aquest estudi incloc aspectes relacionats amb l'activitat matemàtica, la comunicació sobre objectes matemàtics emergents i la construcció cognitiva dels objectes matemàtics.

Paraules clau

objecte matemàtic, representació semiòtica, tractament, significat, articulació de sentits

Biografia de l'autor/a

Pedro Javier Rojas Garzon, Universidad Distrital Francisco José de Caldas

Profesor Titular.
Maestría en Educación

Publicades

2015-03-03

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.