Objectes matemàtics, representacions semiòtiques i sentits
Resum
En aquest document presento alguns resultats de l'estudi realitzat sobre un fenomen relacionat amb l'articulació dels sentits assignats per estudiants a diferents representacions d'un objecte matemàtic, obtingudes mitjançant transformacions semiòtiques de tractament. Descric i analitzo alguns processos d'assignació de sentits assolits pels estudiants de graus 9º i 11º d'educació bàsica i mitjana (Colòmbia), en relació amb tasques específiques en les quals requereixen realitzar aquests tractaments entre representacions, i reporto algunes dificultats associades. En aquest estudi incloc aspectes relacionats amb l'activitat matemàtica, la comunicació sobre objectes matemàtics emergents i la construcció cognitiva dels objectes matemàtics.Paraules clau
objecte matemàtic, representació semiòtica, tractament, significat, articulació de sentitsPublicades
03-03-2015
Com citar
Rojas Garzon, P. J. (2015). Objectes matemàtics, representacions semiòtiques i sentits. Enseñanza De Las Ciencias. Revista De investigación Y Experiencias didácticas, 33(1), 151–165. https://doi.org/10.5565/rev/ensciencias.1479
Descàrregues
Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.
Drets d'autor (c) 2015 Pedro Javier Rojas Garzon

Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement 4.0.