Tendències del professorat de ciències en formació inicial sobre les estratègies metodològiques en l'ensenyament de les ciències. Estudi d'un cas en Málaga
Resum
Fomentar l'adquisició en l'alumnat de capacitats i actituds essencials per exercir una ciutadania responsable, requereix d'un professorat de ciències que apliqui estratègies metodològiques amb cert caràcter innovador. Per això, en aquest treball hem indagat sobre la disposició, que el professorat de ciències en formació inicial, té a incorporar-les en el seu ensenyament. Per a això, es va dissenyar i va aplicar un qüestionari conformat per preguntes tancades i obertes, en el qual van participar 30 estudiants del Màster de Professorat d'Educació Secundària. Els resultats posen de manifest 4 tendències, estant la majoria dels participants situats en la caracteritzada per atorgar poc espai a activitats innovadores, que permetin a l'alumnat adoptar un paper protagonista en el seu propi aprenentatge i desenvolupar continguts que van més enllà de l'aprenentatge conceptual.Paraules clau
educació secundària, ensenyament de les ciències, estratègies metodològiques, professorat de ciències en formació inicial, tendènciesPublicades
2015-03-03
Descàrregues
Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.
Drets d'autor (c) 2015 Carolina Martin Gámez, Teresa Prieto Ruz, Mª Angeles Jiménez López
Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement 4.0.