La medicalització de la societat, un context per promoure el desenvolupament i ús de coneixements científics sobre el cos humà

Autors/ores

  • Ana M. Domènech Calvet Universitat Autònoma de Barcelona
  • Conxita Máquez Bargalló Universitat Autònoma de Barcelona
  • Anna Marbà- Tallada Universitat Autònoma de Barcelona
  • Montserrat Roca Tort Universitat Autònoma de Barcelona

Resum

En aquesta recerca s'ha dissenyat i implementat una unitat didàctica sobre la medicalització de la societat per afavorir el desenvolupament de coneixements científics. S'analitzen: a) les idees prèvies de 283 alumnes de 1r de batxillerat i 164 de 3r d’ESO, b) l'evolució d'aquestes idees, c) el tipus d'informació amb el qual justifiquen actuacions relacionades amb l'automedicació, i, d) les diferències que s'observen en funció del curs. Els resultats mostren que, al final de la unitat, les explicacions dels alumnes s'ajusten més al model científic i que, encara que fan referència a aquests coneixements quan responen preguntes emmarcades en un context científic, també emfatitzen creences, experiències i valors personals quan el context passa a ser quotidià. Es comenten implicacions educatives derivades dels resultats.

Paraules clau

competència científica, controvèrsies socio-científiques, efectes secundaris, cos humà com a sistema, acció medicaments

Publicades

03-03-2015

Com citar

Domènech Calvet, A. M., Máquez Bargalló, C., Marbà- Tallada, A., & Roca Tort, M. (2015). La medicalització de la societat, un context per promoure el desenvolupament i ús de coneixements científics sobre el cos humà. Enseñanza De Las Ciencias. Revista De investigación Y Experiencias didácticas, 33(1), 101–125. https://doi.org/10.5565/rev/ensciencias.1358

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.