La medicalització de la societat, un context per promoure el desenvolupament i ús de coneixements científics sobre el cos humà
Resum
En aquesta recerca s'ha dissenyat i implementat una unitat didàctica sobre la medicalització de la societat per afavorir el desenvolupament de coneixements científics. S'analitzen: a) les idees prèvies de 283 alumnes de 1r de batxillerat i 164 de 3r d’ESO, b) l'evolució d'aquestes idees, c) el tipus d'informació amb el qual justifiquen actuacions relacionades amb l'automedicació, i, d) les diferències que s'observen en funció del curs. Els resultats mostren que, al final de la unitat, les explicacions dels alumnes s'ajusten més al model científic i que, encara que fan referència a aquests coneixements quan responen preguntes emmarcades en un context científic, també emfatitzen creences, experiències i valors personals quan el context passa a ser quotidià. Es comenten implicacions educatives derivades dels resultats.Paraules clau
competència científica, controvèrsies socio-científiques, efectes secundaris, cos humà com a sistema, acció medicamentsPublicades
03-03-2015
Com citar
Domènech Calvet, A. M., Máquez Bargalló, C., Marbà- Tallada, A., & Roca Tort, M. (2015). La medicalització de la societat, un context per promoure el desenvolupament i ús de coneixements científics sobre el cos humà. Enseñanza De Las Ciencias. Revista De investigación Y Experiencias didácticas, 33(1), 101–125. https://doi.org/10.5565/rev/ensciencias.1358
Descàrregues
Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.
Drets d'autor (c) 2015 Ana M. Domènech Calvet, Conxita Máquez Bargalló, Anna Marbà- Tallada, Montserrat Roca Tort

Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement 4.0.