Desafiaments plantejats per les activitats obertes d'indagació en el laboratori: articulació de coneixements teòrics i pràctics en les pràctiques científiques

Autors/ores

  • Beatriz Crujeiras Pérez Universidade de Santiago de Compostela
  • María Pilar Jiménez Aleixandre Universidade de Santiago de Compostela

Resum

S'analitzen les pràctiques de contextualització de tres petits grups d'alumnat de màster durant la realització d'una indagació en el laboratori que suposa la participació en pràctiques científiques. L'objectiu és examinar els desafiaments plantejats per una activitat oberta, a través de l'anàlisi del procés de contextualització, és a dir de connexió del coneixement teòric rellevant al context (com evitar l'enfosquiment en les pomes tallades), transformant-ho en decisions i accions pràctiques. Els resultats indiquen les dificultats dels participants per mobilitzar els coneixements teòrics rellevants i articular-los amb els coneixements pràctics. Es discuteixen implicacions per al disseny d'activitats obertes que pretenguin la immersió en pràctiques científiques, i per planificar el l’andamiatge.

Paraules clau

contextualització, pràctiques científiques, indagació, laboratori, activitats obertes

Biografies de l'autor/a

Beatriz Crujeiras Pérez, Universidade de Santiago de Compostela

Doctora en Didáctica de las Ciencias Experimentales.Profesora interina en el departamento de didáctica de las ciencias experimentales de la facultad de formación del profesorado de la Universidad de Santiago de Compostela (campus de Lugo).

María Pilar Jiménez Aleixandre, Universidade de Santiago de Compostela

Catedrática de didáctica de las Ciencias Experimentales en la Universidad de Santiago de Compostela

Publicades

2015-03-03

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.