Formes del discurs i raonament configural d'estudiants per a mestres en la resolució de problemes de geometría

Autors/ores

  • Francisco Clemente
  • Salvador Llinares Departamento de innovación y formación didáctica. Universidad de Alicante

Resum

Aquest treball té com a objectiu estudiar la relació entre les formes del discurs generat pels estudiants per a mestre en resoldre problemes de geometria de provar i el raonament *configural. Analitzem les respostes de 97 estudiants per a mestre a dos problemes de provar per determinar com identificaven i relacionaven propietats geomètriques en la deducció de nous fets i propietats de les figures. Els resultats mostren tres formes del discurs generat pels estudiants per a mestre per comunicar la seva resolució: gràfic, text i una mescla dels dos; i que les formes del discurs generat no influeixen en el truncament del raonament *configural que desencadena els processos deductius.

Paraules clau

coneixement de geometria, concepte configural, raonament configural, aprehensió discursiva i operativa

Biografia de l'autor/a

Salvador Llinares, Departamento de innovación y formación didáctica. Universidad de Alicante

Departamento de innovación y formación didáctica. Universidad de Alicante

Publicades

2015-03-03

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.