Etnomatemátiques en artesanies de trenat i concepcions sobre les matemàtiques en la formació docent

Autors/ores

  • Veronica Albanese Universidad de Granada

Resum

Relatem una recerca doctoral en etnomatemàtica, presentada com a reagrupació de publicacions, que gira al voltant de dos focus d'interès: un d'antropològic, relacionat amb les matemàtiques y formes de pensar matemàticament que entren en joc en la labor artesanal del trenat, i un altre educatiu, respecte a les concepcions que s'evidencien en la formació docent (inicial o permanent) sobre la naturalesa de les matemàtiques. Un recorregut històric sobre el sorgiment de l’etnomatemàtica ens indica el relativisme cultural com a base filosòfica d'aquest programa de recerca i aportem la nostra pròpia identificació de dues postures en les indagacions etnomatemàtiques. Després revisem diverses maneres de relacionar l’etnomatemàtica amb l'educació per argumentar el nostre plantejament sobre aquest tema.

Paraules clau

etnomatemàtiques

Biografia de l'autor/a

Veronica Albanese, Universidad de Granada

Temas o líneas de investigación fundamentales

Publicades

2015-03-03

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.