La metodologia de resolució de problemes com a investigació (MRPI): una proposta indagativa per desenvolupar la competència científica en alumnes que cursen un programa de diversificació

Autors/ores

  • Fernando Pavón Martínez Universidad Complutense de Madrid
  • Maria Mercedes Martinez Aznar Universidad Complutense de Madrid

Resum

Per a l'ensenyament-aprenentatge de les ciències, les organitzacions internacionals recomanen l'ús de metodologies basades en la indagació en lloc dels mètodes tradicionals. Aquestes diferents metodologies són clau en els programes de diversificació. Amb el present estudi es pretén valorar si un mètode indagatiu com és la metodologia de resolució de problemes com investigació (MRPI) és adequat per a desenvolupar la competència científica en l'àmbit cientificotecnològic de quart d'ESO. Per això, s'ha estudiat l'evolució dels alumnes en la resolució de situacions problemàtiques per a diferents dimensions de la competència científica. Els resultats indiquen que la MRPI ajuda a desenvolupar aquestes diferents dimensions competencials amb un bon nivell de satisfacció per part de l'alumne.

Paraules clau

programa de diversificació, àmbit científic-tecnològic, competència científica, indagació, metodologia de resolució de problemes com investigació (MRPI)

Biografies de l'autor/a

Fernando Pavón Martínez, Universidad Complutense de Madrid

Estudiante del Máster en Formación del Profesorado de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato...

Maria Mercedes Martinez Aznar, Universidad Complutense de Madrid

Titular de UniversidadDepartamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales. Facultad de Educación-CFO.Universidad Complutense de Madrid

Publicades

03-11-2014

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.