Anàlisi del desenvolupament d'un procés d'innovació sobre l'enfocament didàctic d'un museu de ciència

Autors/ores

  • Marta Soler Universitat autònoma de Barcelona

Resum

Les activitats que es realitzen al Museu Agbar de les Aigües són essencialment les mateixes que promovien tres anys enrere Com innovar? Aquest problema va donar origen a la investigació que es presenta. La seva finalitat és desenvolupar un enfocament didàctic de museus de ciència i analitzar el procés que el té per objecte. El marc teòric es defineix a partir de caracteritzar els museus, d'apostar per la innovació com a vector canvi i de considerar la complexitat com a principal estímul per considerar els espais d'ensenyament-aprenentatge. La metodologia emprada és principalment qualitativa. Els principals resultats permeten aportar com a conclusions el disseny d'un procés d'innovació que requereix la participació de l'equip educatiu i diferents instruments de recollida de dades, així com la identificació dels elements de l'enfocament didàctic que s'incorporen més fàcilment a la proposta d'activitats del museu i els més costosos.

Paraules clau

didàctica, museus, ciència, complexitat

Biografia de l'autor/a

Marta Soler, Universitat autònoma de Barcelona

educación ambiental; 

alfabetización científica;

educación no-formal ciencia;

contextualización e. científica;


Publicades

03-03-2014

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.