Concepcions del professorat universitari sobre la ciència i el seu aprenentatge i com aborden la promoció de competències científiques en la formació de futurs professors de Biologia

Autors/ores

  • Carolina Paz Martínez Galaz - Universidad Metropolitana Ciencias de la Educación. Chile - Universidad de Barcelona. España - Pontificia Universidad Católica de Valparaíso. Chile
  • Corina Úrsula González Weil Pontificia Universidad Católica de Valparaíso

Resum

Aquesta investigació indaga en les concepcions d'un grup de professors universitaris xilens. El nostre objectiu va ser relacionar les seves visions sobre què és la ciència i com aquesta s'aprèn. També es va analitzar informació sobre les competències científiques que declaren promoure els docents, i la seva relació amb les concepcions assenyalades. La investigació és mixta, i mitjançant l'aplicació d'un qüestionari i la realització d'entrevistes es recull informació de les variables en estudi. Els resultats van evidenciar una relació positiva entre la visió empirista de ciència i la visió de transmissió-recepció de l'aprenentatge, també l'existència d'una relació positiva entre la visió constructivista de l'aprenentatge i la declaració del foment de competències.

Paraules clau

concepcions epistemològiques, concepcions pedagògiques, competència científica, formació docent inicial, docència universitària

Biografies de l'autor/a

Carolina Paz Martínez Galaz, - Universidad Metropolitana Ciencias de la Educación. Chile - Universidad de Barcelona. España - Pontificia Universidad Católica de Valparaíso. Chile

Profesora de Biología y Ciencias Naturales. Integrante del equipo de Investigación en Didáctica de las ciencias experimentales de la Universidad Católica de Valparaíso. Actualmente cursa estudios de Doctorado, programa Educación y Sociedad. Universidad de Barcelona

Corina Úrsula González Weil, Pontificia Universidad Católica de Valparaíso

Profesora de planta. Instituto de Biología. Laboratorio de Didáctica de la Biología.

Directora del grupo de investigación en didáctica de la biología y ciencias experimentales. PUCV

Publicades

2014-03-03

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.