La importància de les habilitats cognitivolingüístiques associades a l'estudi de l'Astronomia des de la perspectiva del professorat

Autors/ores

  • Susana García Barros Universidade da Coruña
  • Cristina Martínez Losada Universidade da Coruña

Resum

El treball pretén conèixer com valora el professorat de Primària i Secundària en exercici i formació una sèrie d'habilitats cognitivolingüístiques (descripció de fets/fenòmens, de models, definició...). També es pretén conèixer si els docents estableixen diferències entre les habilitats expressades genèricament i en termes astronòmics, i si hi ha diferències entre els grups de docents. Així mateixos s'analitza si els professors identifiquen i valoren aquestes habilitats en activitats concretes. Els resultats mostren que els docents valoren positivament les habilitats, apreciant diferències entre les enunciades genèricament i en termes astronòmics i entre grups de professors. Els participants tenen dificultats per identifiquen l'habilitat cognitiva-lingüística exigides en les activitats.

Paraules clau

habilitats cognitivolingüístiques, Astronomia, idees dels professors, Primària, Secundària

Biografies de l'autor/a

Susana García Barros, Universidade da Coruña

Departamento de Pedagoxía e Didáctica

Cristina Martínez Losada, Universidade da Coruña

Departamento de Pedagoxía e Didáctica

Publicades

03-03-2014

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.