Competències professionals en Educació per a la Sostenibilitat: un estudi exploratori de la visió de futurs mestres
Resum
La recerca que es presenta en aquest article es basa en un estudi exploratori sobre la visió d'un grup de futurs mestres d'educació primària en relació a l'Educació per a la Sostenibilitat des d'un punt de vista competencial. En primer lloc es redefineix un marc conceptual de competències professionals dels mestres en Educació per a la Sostenibilitat, basat en l'especificació del concepte de competència, el paper com a formadors, les competències generals i el desenvolupament professional en Educació per a la Sostenibilitat. Aquest marc competencial al seu torn orienta l'exploració de la visió sobre competències professionals dels futurs mestres, que constitueix el segon objectiu d'aquesta investigació. L'instrument utilitzat és un qüestionari al qual han respost un grup de 32 alumnes de 3r de Magisteri de la diplomatura d'Educació Primària, l'anàlisi del qual ha estat bàsicament qualitativa. Alguns dels resultats indiquen que els futurs/es docents, participants en l'estudi, emfatitzen la clarificació de valors, la capacitat de prendre decisions, participar i actuar per al canvi, però per contra no consideren visionar escenaris de futur, el pensament crític, el diàleg entre disciplines i la gestió de les emocions i preocupacions, competències professionals essencials en l'Educació per a la Sostenibilitat. Es considera que els resultats obtinguts poden orientar el disseny d'estratègies didàctiques i eines d'avaluació per a la millora de la formació inicial del professorat en l'àmbit de les competències professionals en Educació per a la Sostenibilitat.Paraules clau
Educació per a la Sostenibilitat, competències professionals, formació inicial del professorat, educació superior, desenvolupament professionalPublicades
03-03-2014
Descàrregues
Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.