Els estudiants de ciències, poden reconèixer els arguments lògics involucrats en una demostració?

Autors/ores

  • Vladímir Camacho Moreno Profesor del Colegio de Ciencias y Humanidades-UNAM
  • José Javier Sánchez Pozos Universidad Autónoma Metropolitana-Iztapalapa.
  • Gonzalo Zubieta Badillo Cinvestav-IPN

Resum

En tota demostració matemàtica, s'utilitzen arguments lògics correctes, saber reconèixer-los i aplicar-los és una condició necessària per a comprendre alguns dels passos clau en les demostracions. Però pot un estudiant identificar clarament els arguments que han estat utilitzats en una demostració? I si els reconeix pot dir com es van utilitzar? L'objectiu d'aquest treball és explorar si estudiants de Matemàtiques i Computació que compten amb experiència en cursos universitaris, de mestratge i fins i tot de doctorat, són capaços d'identificar els arguments usats en una demostració.

Paraules clau

demostració, argument lògic, prova, transició, nivell superior

Biografies de l'autor/a

Vladímir Camacho Moreno, Profesor del Colegio de Ciencias y Humanidades-UNAM

Licenciatura en matemáticas (Universidad Autónoma Metropolitana).

Maestría en Ciencias (Matemátiva Educativa) por el Cinvestav-IPN.

Estudiante de Doctorado en Ciencias (Matemática Educativa) por el Cinvestav-IPN.

José Javier Sánchez Pozos, Universidad Autónoma Metropolitana-Iztapalapa.

Licenciatura, Maestría y Doctorado en Matemáticas (especialidad lógica) y en Filosofía (especialidad lógica) por la "Universidad Estatal de Moscu M. V. Lomonosov".

Profesor-Investigador del área de Lógica Y Filosofía de las Ciencias.

Gonzalo Zubieta Badillo, Cinvestav-IPN

Licenciatura en matemáticas (UNAM)

Maestría y Doctorado en Ciencias (Matemática Educativa) por el Cinvestav-IPN.

Profesor-Investigador del Departamente de Matemática Educativa.

Publicades

03-03-2014

Com citar

Camacho Moreno, V., Sánchez Pozos, J. J., & Zubieta Badillo, G. (2014). Els estudiants de ciències, poden reconèixer els arguments lògics involucrats en una demostració?. Enseñanza De Las Ciencias. Revista De investigación Y Experiencias didácticas, 32(1), 117–138. https://doi.org/10.5565/rev/ensciencias.983

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.