Incidència de l’«aplicacionisme» en la integració de la modelització matemàtica en l'ensenyament universitari de les ciències experimentals
Resum
Investigacions recents sobre l'ensenyament i aprenentatge de la modelització matemàtica subratllen l'existència de fortes restriccions institucionals que afecten la seva integració generalitzada i a llarg termini en els nostres sistemes educatius. L'estudi d'aquestes restriccions i la forma com les noves propostes educatives intenten superar apareix com un pas inevitable per a la investigació en educació matemàtica. Des del marc de la Teoria antropològica del didàctic, es proposa una jerarquia de nivells de codeterminació didàctica com a eina per detectar i analitzar l'emergència d'aquestes restriccions, i amb l'objectiu de saber en quin nivell cal actuar per instaurar les condicions que requereixen perquè la modelització pugui existir com una activitat normalitzada. Anem a centrar-nos en el cas de l'ensenyament universitari de les matemàtiques per a les Ciències Experimentals, posant especial atenció en aquelles restriccions que prové de la « epistemologia dominant ».Paraules clau
modelització matemàtica, nivells de codeterminació didàctica, dimensió ecològica, restriccions institucionals, recorreguts d'estudi i investigacióPublicades
2014-03-03
Descàrregues
Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.