La historia de la ciencia como herramienta para la enseñanza de física en secundaria: un ejemplo en calor y temperatura
Resum
In this work we suggest and analyze some stages of a course on heat and temperature which knowledge of the past of the ideas and the solution provided can enable a better understanding of the content, The hypothesis that guided the planning of activities was that the scientific content studied throughout its history comes closer to the cognitive universe, not only of the student, but of man himself.Publicades
12-06-2006
Com citar
Pessoa de Carvalho, A. M., & Castro, R. S. (2006). La historia de la ciencia como herramienta para la enseñanza de física en secundaria: un ejemplo en calor y temperatura. Enseñanza De Las Ciencias. Revista De investigación Y Experiencias didácticas, 10(3), 289–294. https://doi.org/10.5565/rev/ensciencias.4628
Descàrregues
Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.
Drets d'autor (c) 2006 Anna M. Pessoa de Carvalho, R. S. Castro

Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement 4.0.